ks. prof. dr hab. Michał Drożdż

2002

  • Drożdż M., Faktizität und Möglichkeit. Carl Friedrich von Weizsäckers Verständnis der Zeitstruktur, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2002.

2003

  • Drożdż M., Personalistyczne fundamenty nadziei, „Studia Catholica Podoliae” 2003, nr 2, s. 359–387.
  • Drożdż A., Drożdż M. (red.), Przekonania i odpowiedzialność, Wydawnictwo „Jedność”, Kielce 2003.

2005

  • Drożdż M., Logos i ethos mediów. Dyskurs paradygmatyczny filozofii mediów, Ośrodek Badań Interdyscyplinarnych przy Wydziale Filozoficznym Papieskiej Akademii Teologicznej; Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Kraków–Tarnów 2005.
  • Drożdż M., Media. Teorie i fikcje, Wydawnictwo „Jedność”, Kielce 2005.
  • Drożdż M., Osoba i media. Personalistyczny paradygmat etyki mediów, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2005.
  • Drożdż M., Weizsäckers Projekt der Geschichtlichen Anthropologie, „Visnyk of Lviv University: Series International Relations” 2005, nr 16.
  • Drożdż M., Медійний вимір справедливості, „Visnyk of Lviv University: Series International Relations” 2005, nr 15, s. 264–294.

2006

  • Drożdż M., Człowiek – kultura – media. Szkice z filozofii kultury, Radom 2006, 256 stron.
  • Drożdż M., Die Geschichtlichkeit der Zeit, „Studia Warmińskie” 2006, nr 43, s. 123–135.
  • Drożdż M., Etyczne orientacje w mediosferze, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2006.
  • Drożdż M., Media przestrzenią manifestacji ludzkiej racjonalności, „Studia Warmińskie” 2006, nr 43, s. 137146.
  • Drożdż M., Medialne transformacje czasu i przestrzeni, „Colloquia Theologica Ottoniana” 2006, nr 1, s. 119136.
  • Drożdż M., Osoba jako źródło komunikacji, [w:] Człowiek między losem a wyborem: księga pamiątkowa dedykowana księdzu Władysławowi Szewczykowi, red. M. Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblios, Tarnów 2006, s. 87–101.
  • Drożdż M., Radio plus Dobra Nowina. Struktura, program, perspektywy, Radio Plus; Wydawnictwo „Jedność”, Tarnów 2006.
  • Drożdż M., Tożsamość człowieka w cyberprzestrzeni, [w:] Wokół tożsamości człowieka, red. W. Zuziak, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków 2006, s. 161–186.
  • Drożdż M., Weizsäckers Projekt der geschichtlichen Anthropologie, „Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” 2006, nr 26, s. 7–19.
  • Drożdż M. (red.), Człowiek między losem a wyborem: księga pamiątkowa dedykowana księdzu Władysławowi Szewczykowi, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblios, Tarnów 2006.

2007

  • Drożdż M., Actualité des idées antiques de justice, “Cahiers de recherche de I’Institut d’Administration des Entreprises de Corse” 2007, Avril, http://iae.univ–corse.fr/docs/Avril_2007.pdf.
  • Drożdż M., Człowiek ma sumienie, [w:] Sumienie w świecie wolności, red. J. Jagiełlo, W. Zuziak, Znak, Kraków 2007, s. 252–271.
  • Drożdż M., Czy media są wolne „od ideologii?”, „Biuletyn Edukacji Medialnej” 2007, nr 1, s. 131–148.
  • Drożdż M., Czy reklama potrzebuje etyki?, [w:] Komunikacja marketingowa w czasach nieufności, red. G.P. Maja, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Handlowej, Radom 2007, s. 67–84.
  • Drożdż M., Duchowość w sieci – nowa przestrzeń wychowania, [w:] Wychowanie młodzieży na poziomie szkół ponadgimnazjalnych, cz. 1: Wychowanie ogólne: praca zbiorowa, red. J. Stala, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2007, s. 403–418.
  • Drożdż M., Etyczne refleksje nad mediami elektronicznymi. Etyczny wymiar konwergencji mediów, [w:] K. Wiatr (red.), Tarnów i nowoczesne technologie: II konferencja Tarnów 27 marca 2007, red. K. Wiatr, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblios, Tarnów 2007, s. 177–204.
  • Drożdż M., Potrzeba wychowania medialnego, [w:] Wychowanie młodzieży w średnim wieku szkolnym, cz. 1: Wychowanie ogólne, red. J. Stala, Academica, 76, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblios, Tarnów 2007, s. 355–374.
  • Drożdż M., Różne wymiary konwergencji technologicznej, „Tarnowskie Studia Teologiczne” 2007, t. 26, s. 5978.
  • Drożdż M., W trosce o człowieka w mediosferze, [w:] W trosce o godność człowieka, red. S. Bafia, Biblioteka Wydziału Teologii, 36, Wydawnictwo Hosianum, Olsztyn 2007, s. 147–159.
  • Drożdż M., Wołanie o nadzieję dla człowieka – przezwyciężyć antropologiczny błąd, [w:] Przebóstwiać to, co ludzkie, red. S. Sojka, J. Stala, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblios, Tarnów 2007, s. 351–366.

2008

  • Drożdż M., Czy poszukiwanie prawdy w dziennikarstwie śledczym ma granice etyczne?, [w:] O dziennikarstwie śledczym. Normy, zagrożenia, perspektywy, red. M. Palczewski, M. Worsowicz, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2008, s. 49–64.
  • Drożdż M., Der Mensch zwischen sein und haben, „Śląskie Studia Historyczno–Teologiczne” 2008, t. 41, nr 2, s. 407–422.
  • Drożdż M., Do kogo są adresowane programy radia katolickiego, [w:] Między wiarą i życiem. Etyczno-pedagogiczne wyzwania wiary i ateizmu, red. M. Drożdż, S. Kuboń, Ethice, [Mała Poligrafia WSD Redemptorystów], Kraków 2008, s. 112–122.
  • Drożdż M., Dyskurs wokół statusu nauki o mediach i komunikacji społecznej, „Polonia Sacra” 2008, t. 22, nr 66, s. 5–31.
  • Drożdż M., Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku, [w:] Kapitał intelektualny osób aktywnych zawodowo. Formy i metody zarządzania wiedzą poprzez ustawiczne kształcenie dorosłych, red. A. Bulzak, Wydawnictwo WSB-NLU, Nowy Sącz 2008, s. 67–80.
  • Drożdż M., Fenomenologia spotkania Jana Pawła II w Tarnowie, [w:] Zobowiązani do wiary. Po dwudziestu latach na drodze wyznaczonej przez Jana Pawła II (Tarnów, 9-10 VI 1987), red. J. Stala, J. Królikowski, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2008, s. 291–304.
  • Drożdż M., Integracja katalaktyczna jako warunek współdziałania, [w:] Współdziałanie i rywalizacja. Wybrane zagadnienia z psychologii komunikowania, red. Z. Uchnast, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin–Nowy Sącz 2008, s. 27–38.
  • Drożdż M., Językowe aspekty medialnej komunikacji wartości, [w:] Współczesna polszczyzna. Stan, perspektywy, zagrożenia, red. Zofia Cygal-Krupa, Księgarnia Akademicka, Kraków–Tarnów 2008, s. 129–138.
  • Drożdż M., Konwergencja mediów – modele, tendencje i konsekwencje, „Studia Medioznawcze – Media Studies” 2008, nr 3, s. 84–103.
  • Drożdż M., Medialne autorytety i idole, „Biuletyn Edukacji Medialnej” 2008, nr 1, s. 62–79.
  • Drożdż M., Polskie media w kreowaniu postaw nadziei narodowej w dniach odchodzenia Jana Pawła II do „Domu Ojca”, [w:] Odchodzenie Jana Pawła II do Domu Ojca w polskich mediach, red. L. A. Dyczewski, A. Lewka, J. Olędzki, Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia, Wydawnictwo św. Jacka, Warszawa–Katowice 2008, s. 100–112.
  • Drożdż M., Troska o przekaz wiary w mediach, „Polonia Sacra” 2008, t. 22, nr 66, s. 53–78.
  • Drożdż M., Uczyć się starości – aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego, [w:] Kapitał intelektualny osób aktywnych zawodowo. Formy i metody zarządzania wiedzą poprzez ustawiczne kształcenie dorosłych, red. A. Bulzak, Wydawnictwo WSB-NLU, Nowy Sącz 2008, s. 55–66.
  • Drożdż M., Wołanie o uczciwość, [w:] Między wiarą i życiem. Etyczno-pedagogiczne wyzwania wiary i ateizmu, red. M. Drożdż, S. Kuboń, Ethice, [Mała Poligrafia WSD Redemptorystów], Kraków 2008, s. 43–56.
  • Drożdż M. (red.), Między wiarą i życiem. Etyczno-pedagogiczne wyzwania wiary i ateizmu, seria: Ethice, [Mała Poligrafia WSD Redemptorystów], Kraków 2008.

2009

  • Drożdż M., „Być, to znaczy być w mediach – aksjologiczny wymiar medialnej „produkcji” wizerunków polityków, [w:] Za kulisami spektaklu. Medialne wizerunki polityki, red. M, Sokołowski, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009, s. 53–71.
  • Drożdż M., Człowiek w sieci, [w:] Internet światem człowieka, red. M. Drożdż, J. Smoleń, Wydawnictwo Jedność, Kraków–Lublin–Kielce 2009, s. 13–22.
  • Drożdż M., Family and media. Rodina a médiá, „Otázky žurnalistiky – Mass Media Science” 2009, nr 1–2, s. 82–90.
  • Drożdż M., Fiut I. S. (red.), Media światem człowieka, Wydawnictwo „Jedność”, Kraków–Kielce 2009.
  • Drożdż M., Homo communicans – personalistic determinants of communication in context of media, „Nowy Sącz Academic Review” 2009, nr 5, s. 17–31.
  • Drożdż M., Internet dla dobra człowieka, [w:] Internet światem człowieka, red. M. Drożdż, J. Smoleń, Wydawnictwo Jedność, Kraków–Lublin–Kielce 2009, s. 7–12.
  • Drożdż M., Jan Paweł II – oblicza dobrego człowieka z perspektywy mediów, „Biuletyn Edukacji Medialnej” 2009, nr 1, s. 5–18.
  • Drożdż M., Korzystać odpowiedzialnie ze środków społecznego przekazu, [w:] Być świadkiem miłości, red. G.M. Baran, W. Piotrowski, Wydział Duszpasterstwa Ogólnego Kurii Diecezjalnej; Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2009, s. 91–114.
  • Drożdż M., Kryzys jako sytuacja odzyskiwania wartości, [w:] Nieść nadzieję na współczesne areopagi otaczając troską życie, red. B. Biela, Wydawnictwo św. Jacka, Katowice–Piekary Śląskie 2009, s. 124–142.
  • Drożdż M., Media a rodzina: recenzja książki „Family and media”, „Studia Socialia Cracoviensia” 2009, nr 1, s. 215–218.
  • Drożdż M., Media formation in the informational civilization [= Formacja medialna w cywilizacji informacyjnej], [w:] Pastorálna starostlivosť na počiatku 21. storočia, red. S. Michančová, F. Rubík, Prešovská Univerzita, Prešov 2009, s. 293–308.
  • Drożdż M., Misyjność mediów – między ideałem a iluzją, „Studia Socialia Cracoviensia” 2009, nr 1, s. 73–87.
  • Drożdż M., Norma personalistyczna i autonomia uczestnicząca w komunikowaniu medialnym, [w:] Norma a komunikacja, red. M. Steciąg, M. Bugajski, Uniwersytet Zielonogórski; Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2009, s. 71–86.
  • Drożdż M., Odpowiedzialność moralna za korzystanie z Internetu w rodzinie, [w:] Internet światem człowieka, red. M. Drożdż, J. Smoleń, Wydawnictwo Jedność, Kraków–Lublin–Kielce 2009, s. 49–68.
  • Drożdż M., Relewancja wymiaru etycznego w mediosferze, [w:] Media światem człowieka, red. M. Drożdż, I.S. Fiut, Wydawnictwo Jedność, Kraków–Kielce 2009, s. 167–186.
  • Drożdż M., Rodzina – żywe piękno, [w:] Rodzina wartością – wartości w rodzinie, red. A. Drożdż, P. Kurzeja, Wydawnictwo św. Jacka, Katowice 2009, s. 57–70.
  • Drożdż M., Rodzinna wymiana wartości – rodzice w oczach studentów, [w:] Dzisiejsi rodzice. Problemy i wyzwania, red. J. Stala, Polihymnia, Tarnów 2009, s. 247–260.
  • Drożdż M., Roztropnie korzystać z mediów, [w:] Otoczmy troską życie, red. W. Piotrowski Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2009, s. 45–52.
  • Drożdż M., Smoleń J. (red.), Internet światem człowieka, Wydawnictwo „Jedność”, Kraków–Lublin–Kielce 2009.
  • Drożdż M., System synergiczny „człowiek-media jako mechanizm twórczości i postępu w ujęciu Marshalla McLuhana, [w:] Synergia w relacjach interpersonalnych i w organizacjach. Wybrane zagadnienia z psychologii kierowania, red. Z. Uchnast, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II; Wyższa Szkoła Biznesu-National Louis University w Nowym Sączu, Lublin–Nowy Sącz 2009, s. 53–66.
  • Drożdż M., The shape of media freedom after communism, [w:] Media twenty years after, red. J. Jirák, B. Köpplová, D. Kasl Kollmannová Portal, Praha 2009, s. 66–74.
  • Drożdż M., Uczciwość jako opcja fundamentalna moralności, „Analecta Cracoviensia” 2009, t. 41, s. 123–143.
  • Drożdż M., W trosce o rodzinę w mediach, „Biuletyn Edukacji Medialnej” 2009, nr 1, s. 19–31.
  • Drożdż M., Wokół ethosu mediów, [w:] Media światem człowieka, red. M. Drożdż, I.S. Fiut, Wydawnictwo Jedność, Kraków–Kielce 2009, s. 149–151.
  • Drożdż M., Zrozumieć McLuhana – „fenomenologia mediosfery”, [w:] Media światem człowieka, red. M. Drożdż, I.S. Fiut, Wydawnictwo Jedność, Kraków–Kielce 2009, s. 81–98.
  • Drożdż M. (recenzja), Rodina a médiá. The Family in media. XXIII. medzinárodný kongres rodiny. Zbornik zo svetovej vedeckej konferencie. Ed Terézia Roncáková. Family and media. The XXIII Intenational Family Congress. Materials from an international conference. Ed Terézia Roncáková. Vydavatel’ststvo Michala Vaška, Prešov 2009, 652 s, „Studia Medioznawcze” 2009, nr 4, s. 134–137.

2010

  • Drożdż M., Aksjologiczne uwarunkowania prawdy, [w:] Prawda w mediach – między ideałem a iluzją?, red. M. Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 15–33.
  • Drożdż M., Autorytet w przezwyciężaniu kryzysów i patologii, [w:] Przełam blokady… ratuj rodzinę: konferencja poświęcona przemocy w rodzinie, 2426 maja 2010 roku, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos: Tarnów 2010, s. 149–166.
  • Drożdż M., Dromologia newsa – szybkość a informatywność i obiektywność, [w:] News i dziennikarstwo śledcze wobec wyzwań XXI wieku, red. M. Palczewski, M. Worsowicz Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2010, s. 25–52.
  • Drożdż M., Etyczne scalanie mediosfery, [w:] Język – komunikacja – media – edukacja, red. B. Siemieniecki, T. Lewowicki, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010, s. 163–188.
  • Drożdż M., Etyczne szanse kształtowania pozytywnego wizerunku public relations, [w:] Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, wybór i red. nauk. J. Olędzki, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego; Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2010, s. 59–68.
  • Drożdż M., Etyczny wymiar „in vitro” w kontekście „naprotechnology”, [w:] Troska o człowieka. Od naprotechnologii do pedagogiki, red. J. Siewiora, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 17–26.
  • Drożdż M., Europa wspólnotą wartości, [w:] Kościół a Europa w dobie współczesnej, red. E. Kirstukas, M. Olszewski, Wydawnictwo BUK, Wilno 2010, s. 19–40.
  • Drożdż M., Family and media, „ Otázky žurnalistiky – Questions of Journalismus” 2010, nr 1–2 (2010), s. 91–94.
  • Drożdż M., Fenomen radiofonii katolickiej w przestrzeni wolności, [w:] Radio i gazety. Transformacje polskich mediów regionalnych po 1989 roku, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, B. Nierenberg, J. Marszałek-Kawa, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010, s. 34–43.
  • Drożdż M., Ingerencyjne uwarunkowania pracy socjalnej, [w:] Przestrzenie pracy socjalnej, red. J. Stala, Formacja Socjalna, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 37–49.
  • Drożdż M., Komunikacja uczestnicząca a dobro wspólne, [w:] Dobro wspólne, red. D. Probucka, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2010, s. 35–42.
  • Drożdż M., Media a duchowość kapłańska, [w:] Kapłan we wspólnocie wierzących. Różne aspekty formacji i posługi kapłańskiej, red. A. Kokoszka, J. Siewiora, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 105–130.
  • Drożdż M., Mediálna formácia v informačnej civilizácii, „Otázky žurnalistiky – Mass Media Science” 2010, nr 4–6, s. 128–146.
  • Drożdż M., Medialne poszukiwanie prawdy, [w:] M. Drożdż (red.), Prawda w mediach – między ideałem a iluzją?, red. M. Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 9–12.
  • Drożdż M., Mediatyzacja życia – media masowe wobec procesów konwergencji, [w:] Com.unikowanie w zmieniającym się społeczeństwie, red. M. Niezgoda, M. Świątkiewicz-Mośna, A. Wagner, Wydawnictwo Nomos, Kraków 2010, s. 17–35.
  • Drożdż M., Nie ma wolności słowa bez… spojrzenie etyczne na wolność słowa i wolność mediów, [w:] Współczesne media, wolne media?, t. 1, red. I. Hoffman, D. Kępa-Figura, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2010, s. 11–23.
  • Drożdż M., Niektóre aspekty sporu o status poznawczy teorii z perspektywy filozofii nauki, [w:] Wielkie teorie osobowości. Koniec czy początek?, red. A. Tokarz, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; Wyższa Szkoła Biznesu–National Louis University, Lublin–Nowy Sącz 2010, s. 197–216.
  • Drożdż M., O perspektywach studentów dziennikarstwa, „Studia Socialia Cracoviensia” 2010, t. 3, nr 2, s. 215–218.
  • Drożdż M., Oblicza odpowiedzialności w mediosferze, „Studia Socialia Cracoviensia” 2010, t. 3, nr 2, s. 57–78.
  • Drożdż M., Potrzeba edukacji medialnej i dziennikarskiej według „Magisterium Ecclesiae”, [w:] Polskie Stowarzyszenie Edukacji Medialnej i Dziennikarskiej im. Jana Pawła II. Dokumentacja powstania i organizacji, A. Lewek, IEMiD UKSW, Warszawa 2009, s. 133–136.
  • Drożdż M., Potrzeba porozumiewania się w kryzysie – osobowe uwarunkowania komunikacji, „Studia Socialia Cracoviensia” 2010, nr 2, s. 61–76.
  • Drożdż M., Prospektywna rola etyki mediów w kształtowaniu sumienia jako koniecznej instancji medialnej, [w:] Media w wychowaniu chrześcijańskim, red. D. Bis, A. Rynio, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010, s. 183–202.
  • Drożdż M., Prymat obiektywności i uniwersalności etycznej w normie personalistycznej, [w:] Lex tua veritas: księga pamiątkowa dedykowana Jego Magnificencji Księdzu Profesorowi Janowi Maciejowi Dyduchowi z okazji 70. rocznicy urodzin, red. P. Majer, A. Wójcik, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II: Kraków 2010, s. 675–688.
  • Drożdż M., Pytania o tożsamość i podmiotowość człowieka w cyberprzestrzeni, [w:] Nauka w obliczu społeczeństwa cyfrowego: materiały z I Konferencji i3: internet-infrastruktury-innowacje, red. D. Niemir, M. Stroiński, J. Węglarz, Ośrodek Wydawnictw Naukowych, Poznań 2010, s. s. 87–101.
  • Drożdż M., Spiritual Resources of Media Formation in the Information CivilizationSpirituálne východiská mediálnej formácie v informačnej civilizácii, „Otázky žurnalistiky – Questions of Journalism” 2010, nr 3–4, s. 13–24.
  • Drożdż M., Starość i jej potrzeby opiekuńcze w perspektywie antropologiczno-etycznej, [w:] Socjalizacja – wyzwanie współczesności, red. J. Stala, Formacja Socjalna, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 137–155.
  • Drożdż M., Tabloidyczna „produkcja” sensu i wartości, [w:] Tabloidyzacja języka i kultury, red. I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Oblicza Komunikacji, 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010, s. 49–64.
  • Drożdż M., The freedom of medias from Polish perspective [= Sloboda médií z poľského pohľadu], [w:] Katolícke noviny – 160 rokov sme vaším svetlom, red. M. Grochálová, Katolícke nowiny, Bratislava 2010, s. 116–126.
  • Drożdż M., The media communication as revelation of the person [= Komunikowanie medialne jako manifestacja osoby], [w:] Personalizmus a súčansnosť I, P. Dancák, D. Hruška, M. Rembierz, R. Šoltés Prešovská Univerzita w Prešove, Prešov 2010, s. 413–427.
  • Drożdż M., Wolność komunikowania w przestrzeni wartości, [w:] Wolność w mediach – między poprawnością a odpowiedzialnością, red. M. Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 17–28.
  • Drożdż M., Wolność komunikowania w przestrzeni wartości, [w:] Wolność w mediach – między poprawnością a odpowiedzialnością, red. M. Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 17–28.
  • Drożdż M., Wolny człowiek w wolnych mediach, [w:] Wolność w mediach – między poprawnością a odpowiedzialnością, red. M. Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, s. 9–13.
  • Drożdż M. (red.), Prawda w mediach – między ideałem a iluzją?, seria: Etyka Mediów 1, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010, 316 stron.
  • Drożdż M. (red.), Wolność w mediach – między poprawnością a odpowiedzialnością, seria: Etyka Mediów 2, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2010.

2011

  • Drożdż M., Aksjologia daru w komunikacji, „Forum Teologiczne” 2011, t. 12, s. 87–106.
  • Drożdż M., Aktualność przesłania Jana Pawła II o cywilizacji miłości, „Studia Socialia Cracoviensia” 2011, t. 4, s. 9–25.
  • Drożdż M., Antropologiczno–aksjologiczny aspekt postmodernistycznych koncepcji mediów, „Studia Teologiczne i Humanistyczne” 2011, nr 1/3, s. 83–100.
  • Drożdż M., Baczyński A., Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II, Kraków 2011.
  • Drożdż M., Bibliografia, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 247–258.
  • Drożdż M., Człowiek i media: formacja, uczestnictwo, dialog, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 65–79.
  • Drożdż M., Dialog z człowiekiem podstawą dialogu kultur, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 188–209.
  • Drożdż M., Freedom of Speech and censorship in the context of the 1st Pilgrimage of John Paul II to Poland in 1979, [w:] Sloboda v neslobode. Príspevok médií a disentu k pádu totality, red. M. Marták, I. Gazda, Verbum, Ružemberok 2011, s. 9–14.
  • Drożdż M., Integracja etyczna w procesach globalnej komunikacji w kontekście myśli Jana Pawła II, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 141–154.
  • Drożdż M., Jan Paweł II – pielgrzym nadziei i świadek miłości, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 167–178.
  • Drożdż M., Media znakiem nadziei, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 235–245.
  • Drożdż M., Medialna mitologizacja wolności słowa – wyzwania dla etyki, [w:] Praktyczne aspekty wolności wypowiedzi, red. W. Lis. Z. Husak, Oblicza Mediów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011, s. 76–91.
  • Drożdż M., Medialna władza nad wartościami, [w:] Media – czwarta władza?, t. 2, red. M. Gołda-Sobczak, W. Machura, J. Sobczak, Wydawnictwo Scriptorium, Poznań–Opole 2011, s. 59–75.
  • Drożdż M., Medialne klimaty w rodzinie, [w:] Małżeństwo i rodzina wciąż fundamentem nowej cywilizacji, red. R. Kantor, M. Kluza, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2011, s. 193–206.
  • Drożdż M., Misyjność radia lokalnego, [w:] Radio i społeczeństwo, red. nauk. G. Stachyra, E. Pawlak-Hejno, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011, s. 95–110.
  • Drożdż M., Nieusuwalność personalności w internetowych relacjach komunikacyjnych, [w:] Nowe media – możliwości i pułapki, red. A. Adamski, M. Laskowska, Media, Wydawnicwo Naukowe Scriptorium, Poznań–Opole 2011, s. 35–54.
  • Drożdż M., O ewangelizacji cyfrowego świata. Recenzja książki „Internet i Kościół, „Studia Socialia Cracoviensia” 2011, t. 5, nr 2, s. 215–218.
  • Drożdż M., Odpowiedzialne uczestnictwo w świecie mediów, „Studia Teologiczne i Humanistyczne” 2011, nr 1/3, s. 101–118.
  • Drożdż M., Organizator Polskiego Stowarzyszenia Edukacji Medialnej i Dziennikarskiej im. Jana Pawła II. Rozmawiał z ks. Antonim Lewkiem i opracował ks. Drożdż M., [w:] Media na przełomie. Dziennikarstwo. Kaznodziejstwo. Edukacja medialna, red. K. Marcyński, J. Szaniawski, J. Twardy, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2011, s. 111–141.
  • Drożdż M., Osoba i media – personalistyczne uwarunkowania komunikacji, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 22–37.
  • Drożdż M., Piotr Guzdek, Konwergencja: media w przyszłości – media przyszłości. Sprawozdanie z forum, „Studia Socialia Cracoviensia” 2011, t. 5, nr 2, s. 219–222.
  • Drożdż M., Prawda w blasku myśli i działań Jana Pawła II, „Studia Socialia Cracoviensia” 2011, t. 5, nr 2, s. 23–47.
  • Drożdż M., Racjonalność ethosu komunikacji medialnej – etyka wobec nowych mediów, [w:] ”Stare” media w obliczu „nowych”, „nowe” w obliczu „starych”, red. K. Pokorna-Ignatowicz, J. Biegówka, Media i Polityka, 3, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego; Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2011, s. 27–39.
  • Drożdż M., Spór o człowieka – antropologia integralna wobec redukcjonizmu, [w:] Ciało. Zdrowie i choroba, red. M. Brachowicz, A. Tylikowska, Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2011, s. 73–97.
  • Drożdż M., Sprawozdanie z Konferencji, IV Central European Communication Forum „Convergence: Media in Future – Future in Media, Kraków, 5–7 maja 2011 roku, „Studia Medioznawcze” 2011, t. 46, nr 3, s. 135–138.
  • Drożdż M., Studium etyki dziennikarskiej w kształceniu ludzi mediów, [w:] Studia dziennikarskie. Uwarunkowania teraźniejszości, wyzwania przyszłości, red. S. Gawroński, Konsorcjum Akademickie, Kraków–Rzeszów–Zamość 2011, s. 201–218.
  • Drożdż M., Troska o człowieka – etyczny wymiar reklamy, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 220–234.
  • Drożdż M., Troska o przekaz wiary w mediach, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 83–97.
  • Drożdż M., Walka o Sens. Kulturowe zakorzenienie i konsekwencje medialnej „produkcji sensu”, [w:] Media na przełomie. Dziennikarstwo. Kaznodziejstwo. Edukacja medialna, red. K. Marcyński, J. Szaniawski, J. Twardy, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2011, s. 727–745.
  • Drożdż M., Zachować w mediach oblicze dobrego człowieka, [w:] Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media, red. A. Baczyński, M. Drożdż, Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2011, s. 129–138.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 1 (2010), nr 2: Kryzys, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2011.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 1 (2011), nr 4: Jan Paweł II – cywilizacja miłości, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2011.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2009), nr 1: Media a rodzina, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2011.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2010), nr 3: Odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2011.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2011), nr 5: Jan Paweł II – przesłanie nadziei, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2011.

2012

  • Drożdż M., Aksjologiczne zakorzenienie deontologii medialnych, [w:] Człowiek w świecie mediów, red. M. Drożdż, I.S. Fiut et al., Wydawnictwo Jedność, Kraków–Kielce 2012, s. 229–250.
  • Drożdż M., Baczyński A. et al., Convergence: media in future, Institute of Journalism and Social Comunication The Pontifical University of John Paul II in Kraków, Kraków 2012.
  • Drożdż M., Być człowiekiem w świecie mediów, [w:] Człowiek w świecie mediów, red. M. Drożdż, I.S. Fiut et al., Wydawnictwo Jedność, Kraków–Kielce 2012, s. 149–153.
  • Drożdż M., Convergence and new media – from present to the future, [w:] Convergence: media in future, red. M. Drożdż, A. Baczyński et al., Institute of Journalism and Social Communication UPJPII in Kraków, FALL Publications, Kraków 2012, s. 7–102.
  • Drożdż M., Dekonstruktywistyczna manipulacja sensem, [w:] Mundus verbi, red. M. Pachowicz, K. Choińska, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie, Tarnów 2012, s. 509–520.
  • Drożdż M., Dialog i spotkanie z człowiekiem – fenomen pielgrzymowania Jana Pawła II, [w:] Dialog kultur, cywilizacji i religii, red. H. Czakowska, ks. M. Kuciński, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012, s. 131–152.
  • Drożdż M., Dobro w mediach – z cienia do światła, [w:] Dobro w mediach – z cienia do światła, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 3, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 9–11.
  • Drożdż M., Ethical integration in global communication processes in the context of John Paul II’s thought, [w:] Convergence: media in future, red. M. Drożdż, A. Baczyński et al., Institute of Journalism and Social Communication UPJPII in Kraków, FALL Publications: Kraków 2012, s. 49–68.
  • Drożdż M., Ethical Integration in Global Communication Processes in the Context of John Paul II’s Thought, „Globar Media Journal – Polish Edition” 2012, t. 9, nr 1, s. 1–17, http://www.globalmediajournal.–collegium.edu.pl/artykuly/wiosna–2012/Dro_d_%20Micha_%20%20Ethical%20–integration%20in%20global%20communication%20processes%20APA.pdf.
  • Drożdż M., Etos dziennikarski bez etyki…?, [w:] Etyka dziennikarstwa. Edukacja, teoria, praktyka, red. E. Pawlak-Hejno, J. Pleszyński, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2012, s. 51–49.
  • Drożdż M., Fiut I. S. et al., Człowiek w świecie mediów, Wydawnictwo „Jedność”, Kraków–Kielce 2012.
  • Drożdż M., Homo communicans –personalistic determinants of communication in the context of the media, [w:] Convergence: media in future, red. M. Drożdż, A. Baczyński et al., Institute of Journalism and Social Communication UPJPII in Kraków, FALL Publications: Kraków 2012, s. 13–33.
  • Drożdż M., Krytyka ateizacji i demoralizacji w wybranych listach wielkopostnych arcybiskupa Jerzego Ablewicza, [w:] Dzieje Diecezji Tarnowskiej, t. 2: Instytucje i wydarzenia, red. A. Gąsior, J. Królikowski, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos: Tarnów 2012, s. 175–197.
  • Drożdż M., Media przestrzenią moralności, [w:] Wartości w mediach – z dolin na szczyty, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 5, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 15–38.
  • Drożdż M., Medialna produkcja i dekonstrukcja sensu, „Media i Społeczeństwo: medioznawstwo, komunikologia, semiologia, socjologia mediów” 2012, nr 2, s. 15–28.
  • Drożdż M., Mediálne autority a idoly, Mediàlne autority a idoly, „Studia scientifica Facultatis paedagogicae Universitatis catolicae in Rużomberok” 2012, t. 12, nr 5, s. 46–70.
  • Drożdż M., Misyjność mediów jako narzędzie wychowania, [w:] Wychowywać, ale jak?, red. E. Juśko, M. Borys, Polskie Towarzystwo Historyczne; Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Tarnów 2012, s. 299–319.
  • Drożdż M., Misyjność mediów w perspektywie teleologicznej, [w:] Media – czwarta władza?, t. 3, cz. 2, red. W. Machura, J. Sobczak, Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, Opole 2012, s. 7–21.
  • Drożdż M., News item from a dromological perspective, [w:] Convergence: media in future, red. M. Drożdż, A. Baczyński et al., Institute of Journalism and Social Communication UPJPII in Kraków, FALL Publications: Kraków 2012, s. 83–92.
  • Drożdż M., Odpowiedzialność od przypadku do celu, [w:] Odpowiedzialność w mediach – od przypadku do celu, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 4, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 9–11.
  • Drożdż M., Odpowiedzialność w mediach – odpowiedzialność mediów, [w:] Odpowiedzialność w mediach – od przypadku do celu, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 4, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 15–47.
  • Drożdż M., „Persona communicans” z perspektywy aksjologicznej, [w:] Człowiek w świecie mediów, red. M. Drożdż, I.S. Fiut et al., Wydawnictwo Jedność, Kraków–Kielce 2012, s. 189–210.
  • Drożdż M., Po stronie życia –o niektórych obszarach dyskusji o eutanazji, [w:] Życie i śmierć. Wyzwania działalności charytatywnej, red. J. Stala, Formacja Socjalna, 5, Wydawnictwo Polihymnia, Tarnów 2012, s. 341–361.
  • Drożdż M., Potrzeba edukacji medialnej i dziennikarskiej według ks. prof. Antoniego Lewka w duchu Magisterium Ecclesiae, The Need for Media Education and Journalism by Fr. Prof. Anthony Lewek in the Spirit of the Magisterium Ecclesiae, „Kultura – Media – Teologia” 2012, nr 8, s. 53–58.
  • Drożdż M., Potrzeba racjonalności w etyce mediów, [w:] Człowiek w świecie mediów, red. M. Drożdż, I.S. Fiut et al., Wydawnictwo Jedność, Kraków–Kielce 2012, s. 175–188.
  • Drożdż M., Potrzeba rewalidacji sprawiedliwości w mediosferze, „Studia Socialia Cracoviensia” 2012, t. 7, nr 2, s. 17–28.
  • Drożdż M., Sú médiá slobodné od ideológie?, „Disputationes scientificae Universitatis catolicae in Rużomberok” 2012, t. 12, nr 4, s. 105–134.
  • Drożdż M., The phenomenon of Catholic radio broadcasting – the public mission in the area of freedom, [w:] Convergence: media in future, red. M. Drożdż, A. Baczyński et al., Institute of Journalism and Social Communication UPJPII in Kraków, FALL Publications: Kraków 2012, s. 111–129.
  • Drożdż M., Uczciwość w blasku prawdy, „Studia Socialia Cracoviensia” 2012, t. 5, nr 1, s. 53–63.
  • Drożdż M., Wartość mediacyjna mediów, [w:] Wartość mediów – od wyzwań do szans, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 6, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 15–37.
  • Drożdż M., Wartość mediów – od wyzwań do szans, [w:] Wartość mediów – od wyzwań do szans, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 6, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 9–12.
  • Drożdż M., Wartości w mediach – z dolin na szczyty, [w:] Wartości w mediach – z dolin na szczyty, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 5, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 9–11.
  • Drożdż M., Wydobyć dobro z medialnego cienia, [w:] Dobro w mediach – z cienia do światła, red. M. Drożdż, A. Baczyński, Etyka Mediów, 3, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, s. 15–36.
  • Baczyński A., Drożdż M. (red.), Dobro w mediach – z cienia do światła, seria: Etyka Mediów, 3, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012.
  • Baczyński A., Drożdż M. (red.), Odpowiedzialność w mediach – od przypadku do celu, seria: Etyka Mediów, 4, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012.
  • Baczyński A., Drożdż M. (red.), Wartość mediów – od wyzwań do szans, seria: Etyka Mediów, 6, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012, 421 stron.
  • Baczyński A., Drożdż M. (red.), Wartości w mediach – z dolin na szczyty, seria: Etyka Mediów, 5, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2012.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 1 (2012), nr 6: Uczciwość, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2013.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2012), nr 7: Sprawiedliwość, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2013.
  • Drożdż M. (wywiad), Etyka, kodeksy i rady etyki a dziennikarstwo – z ks. prof. Michałem Drożdżem o etyce mediów, kodeksach i radach etyki mediów rozmawia Marek Palczewski, [online], dostęp: 15.07.2012, www.sdp.pl/rozmowa-dnia-ks-prof-michal-drozdz.

2013

  • Drożdż M., Die Verantwortungsethik als Weg in die Zukunft, „The Person and the Challenges” 2013, t. 3, nr 1, s. 109–138.
  • Drożdż M., Egzystencjalno–etyczne dylematy ludzkiej pracy, „Studia Socialia Cracoviensia” 2013, t. 8, nr 1, s. 67–78.
  • Drożdż M., Etyczne aspekty mediów integralną częścią nauk o mediach, „Studia Medioznawcze” 2013, t. 55, nr 4, s. 11–25.
  • Drożdż M., Konwergencja mediów jako wyzwanie dla nauk o mediach, [w:] Problemy konwergencji mediów, t. 2, red. M. Kaczmarczyk, D. Rott, Wydawnictwo Verbum Praga; Oficyna Wydawnicza Humanista Sosnowiec, Sosnowiec–Praga 2013, s. 219–229.
  • Drożdż M., Media przestrzenią dialogu z człowiekiem. Inspiracje soborowe w myśli Jana Pawła II, [w:] „Inter mirifica”. Dziedzictwo i perspektywy. Tom jubileuszowy w 50 rocznicę ogłoszenia soborowego Dekretu o środkach społecznego przekazywania myśli, red. M. Drożdż, A. Baczyński, M. Legan, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2013, s. 81–109.
  • Drożdż M., Medialne mirifica, „Studia Socialia Cracoviensia” 2013, t. 9, nr 2, s. 19–33.
  • Drożdż M., Praca nad pracą – od Redakcji, „Studia Socialia Cracoviensia” 2013, t. 8, nr 1, s. 3–4.
  • Drożdż M., Troska o ludzkie oblicze mediów – od Redakcji, „Studia Socialia Cracoviensia” 2013, t. 9, nr 2, s. 3–4.
  • Drożdż M. (recenzja), Review of a monograph by Leonardo Paris, „Sulla liberata – prospettive di teologia trinitaria tra neuroscienze e filosofia, Citta Nuova Editrice, Roma 2012, p. 401. „Ecumeny and Law” 2013, nr 1, s. 124–130.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 1 (2013), nr 8: Praca, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2013.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2013), nr 9: Społeczeństwo medialne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2013.
  • Baczyński A., Drożdż M., Legan M. (red.), „Inter mirifica”. Dziedzictwo i perspektywy. Tom jubileuszowy w 50. rocznicę ogłoszenia soborowego Dekretu o środkach społecznego przekazywania myśli, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II. Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2013.

2014

  • Drożdż M., Dialog Kościoła z nauką z perspektywy powinności służby prawdzie, [w:] Dialog powinnością człowieka wierzącego, red. M. Duda i ks. A. Świerczek, Wydawnictwo Św. Stanisława BM, Kraków 2014, s. 59–78.
  • Drożdż M., Inny jako osoba. Personalistyczny paradygmat aksjologii komunikowania międzykulturowego w myśli i działaniu Jana Pawła II, [w:] Jan Paweł II w komunikowaniu międzykulturowym. O sztuce dialogu z Innym, red. A. Dudziak, A. Żejmo, Polskie Autorytety Komunikacji Społecznej, Vertum Wydawnictwo Naukowe i Specjalistyczne, Olsztyn 2014, s. 11–53.
  • Drożdż M., Mądrość mediów – meandry wiedzy i głupoty, [w:] Mądrość mediów – meandry wiedzy i głupoty, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 8, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2014, s. 9–11.
  • Drożdż M., Mądrość w mediach – od bezmyślności do przemądrzałości, [w:] Mądrość w mediach – od bezmyślności do przemądrzałości, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 9, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2014, s. 9–11.
  • Drożdż M., Meandry irracjonalności w poznawaniu mediów, [w:] Mądrość mediów – meandry wiedzy i głupoty, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 8, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2014, s. 15–35.
  • Drożdż M., Mediacyjno–integracyjna rola mediów w osobowych relacjach komunikacyjnych „Studia Socialia Cracoviensia” 2014, t. 10, nr 1, s. 29–41.
  • Drożdż M., Nauka 2.0 – medialna promocja nauki, [w:] Mądrość w mediach – od bezmyślności do przemądrzałości, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 9, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2014, s. 15–34.
  • Drożdż M., Ochronić przed wykluczeniem – od Redakcji, „Studia Socialia Cracoviensia” 2014, t. 11, nr 2, s. 3–6, http://dx.doi.org/10.15633/ssc.772.
  • Drożdż M., Osoba i kultura – odkrywanie personalnego wymiaru ludzkiej kultury, „Tarnowskie Studia Teologiczne” 2014, t. 33, nr 2, s. 155–166.
  • Drożdż M., Próba spojrzenia na człowieka z perspektywy antropologii integralnej, [w:] Mózg, umysł, dusza. Spór o adekwatną antropologię, red. K. Jasiński, Z. Kieliszek, M. Machinek, Wydział Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2014, s. 239–259.
  • Drożdż M., Publiczne radio lokalne w integracji małych Ojczyzn, [w:] Media publiczne. System medialny w Polsce – pytania i dezyderaty, red. P. Bielawski, A. Ostrowski, Wydawnictwo Lena – Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław 2010, s. 278–296.
  • Drożdż M., Rozwój, [w:] Wielka Encyklopedia Nauczania Jana Pawła II, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne POLWEN, Radom 2014, s. 1031–1033.
  • Drożdż M., Status dziennikarza w świetle etyczności mediów, [w:] Status prawny dziennikarza, red. W. Lis, LEX a Wolters Kluwer business, Warszawa 2014, s. 39–60.
  • Drożdż M., Uczestnictwo, [w:] Wielka Encyklopedia Nauczania Jana Pawła II, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne POLWEN, Radom 2014, s. 1129–1132.
  • Drożdż M., W poszukiwaniu antropologicznych kontekstów wykluczenia społecznego, „Studia Socialia Cracoviensia” 2014, t. 11, nr 2, s. 83–95, http://dx.doi.org/10.15633/ssc.777.
  • Drożdż M., Więź społeczna, [w:] Wielka Encyklopedia Nauczania Jana Pawła II, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne POLWEN, Radom 2014, s. 1138–1140.
  • Drożdż M. (red.), Mądrość mediów – meandry wiedzy i głupoty, seria: Etyka Mediów, 8, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2014, 313 stron.
  • Drożdż M. (red.), Mądrość w mediach – od bezmyślności do przemądrzałości, seria: Etyka Mediów, 9, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2014.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 1 (2014), nr 10: Wspólnota i integracja, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2014.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2014), nr 11: Wykluczenie społeczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2014.

2015

  • Drożdż M., Budować mosty – etyczna powinność medialnego dialogu, [w:] Media w dialogu – mury czy mosty, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 10, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. 15–32.
  • Drożdż M., Człowiek w sieci – korelacje czy osaczenie, [w:] Prywatność w sieci – dobro osobiste czy społeczne, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 13, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. 15–34.
  • Drożdż M., Dialog w mediach – od fikcji do show, [w:] Dialog w mediach – od fikcji do show, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 10, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. 9–11.
  • Drożdż M., Komercjalizacja prywatności w mediach, [w:] Prywatność w mediach – towar czy wartość, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 13, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. 9–12.
  • Drożdż M., Media w dialogu – mury czy mosty, [w:] Media w dialogu – mury czy mosty, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 10, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. 9–12.
  • Drożdż M., Produkcja obrazu czy przesłanie wartości – spór o etyczność filmu, [w:] Cierpienie i nadzieja w twórczości filmowej Krzysztofa Zanussiego. Tom jubileuszowy w 75. rocznicę urodzin i 45. rocznicę debiutu, red. A. Baczyński, M. Drożdż, M. Legan, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2015, s. 69–89.
  • Drożdż M., Prywatność jako dobro osobiste i wartość osoby, [w:] Prywatność w mediach – towar czy wartość, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 13, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. s. 16–35.
  • Drożdż M., Prywatność usieciowiona, [w:] Prywatność w sieci – dobro osobiste czy społeczne, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 13, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. 9–12.
  • Drożdż M., The mediatization of life – an attempt to capture the phenomenon, , „Zeszyty Prasoznawcze” 2015, t. 58, nr 1(221): Mediatyzacja życia – zjawisko i konteksty, s. 1–16.
  • Drożdż M., W poszukiwaniu aksjologicznego fundamentu dialogu w mediach, [w:] Dialog w mediach – od fikcji do show, red. M. Drożdż, Etyka Mediów, 10, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015, s. 15–33.
  • Drożdż M. (red.), Dialog w mediach – od fikcji do show, seria: Etyka Mediów, 10, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015.
  • Drożdż M. (red.), Media w dialogu – mury czy mosty, seria: Etyka Mediów, 11, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2015.
  • Drożdż M. (red.), Mediatyzacja życia – zjawisko i konteksty, seria: Zeszyty Prasoznawcze, t. 58, nr 1(221), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 1 (2015), nr 12: Dialog, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2015.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2015), nr 13: Życie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2015.
  • Drożdż M., Baczyński A., Legan M. (red.), Cierpienie i nadzieja w twórczości filmowej Krzysztofa Zanussiego. Tom jubileuszowy w 75. rocznicę urodzin i 45. rocznicę debiutu, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II. Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2015.

2016

  • Drożdż M., Język nienawiści w dyskursie medialnym, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Litteraria Polonica” 2016, nr 1(31): Retoryka i jej dziennikarsko-medialne zastosowania, s. 21–32, http://dx.doi.org/10.18778/1505-9057.31.02.
  • Drożdż M., Mądry nauczyciel w kontekście ludzkich dylematów, [w:] Mądrość w wychowaniu – wychowanie do mądrości, red. M Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos; Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców Oddział w Tarnowie, Tarnów 2016, s. 11–24.
  • Drożdż M., Nauczyciel w kulturze „wyjałowionej duchowo” – nowa świadomość, nowe zadania, [w:] Mądrość w wychowaniu – wychowanie do mądrości, red. M Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos; Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców Oddział w Tarnowie, Tarnów 2016, s. 101–119.
  • Drożdż M., Potrzeba odkrywania duchowo-kulturowego fundamentu Europy, [w:] Odpowiednie dać rzeczy słowo…, red. J. Nowak, M. Rzepka, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2016, s. 536548.
  • Drożdż M., Przeszkody mądrego wychowania, [w:] Mądrość w wychowaniu – wychowanie do mądrości, red. M Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos; Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców Oddział w Tarnowie, Tarnów 2016, s. 55–81.
  • Drożdż M., Roztropność życiowa jako wyznacznik mądrości wychowania, [w:] Mądrość w wychowaniu – wychowanie do mądrości, red. M Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos; Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców Oddział w Tarnowie, Tarnów 2016, s. 155–171.
  • Drożdż M., W poszukiwaniu mądrości, [w:] Mądrość w wychowaniu – wychowanie do mądrości, red. M Drożdż, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos; Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców Oddział w Tarnowie, Tarnów 2016, s. 7–10.
  • Drożdż M., Cymanow-Sosin K., Troska o etyczność dziennikarstwa i mediów w „Zeszytach Prasoznawczych”, „Zeszyty Prasoznawcze”. Analiza zawartości (1957–2012) – metody, tematy, autorzy, red. M. Kawka, R. Filas, P. Płaneta, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016, s. 131147.
  • Drożdż M. (red.), Mądrość w wychowaniu – wychowanie do mądrości, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos; Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców Oddział w Tarnowie, Tarnów 2016.
  • Drożdż M. (red.), Prywatność w mediach – towar czy wartość, seria: Etyka Mediów, 12, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2016, 320 stron.
  • Drożdż M. (red.), Prywatność w sieci – dobro osobiste czy społeczne, seria: Etyka Mediów, 13, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2016, 340 stron.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 1 (2016), nr 14: Młodzież, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2016.
  • Drożdż M. (red.), Studia Socialia Cracoviensia, 2 (2016), nr 15: Godność, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, Kraków 2016.

2017

  • Drożdż M., Cymanow-Sosin K. (red.), Etyczność w mediach – między pogardą a szacunkiem, seria: Etyka Mediów, 15, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2017.

2018

  • Drożdż M., Komunikować ludzki etos, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2018.
  • Drożdż M., Osoba i media w prawdzie i uczciwości, seria: Osoba i Media, 1, Wydawnictwo Petrus, Kraków 2018.
  • Drożdż M., Cymanow-Sosin K., Drąg K. (red.), Jan Paweł II. Polska – to jest moja matka, moja ojczyzna. Antologia tekstów, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2018.
  • Drożdż M., Drąg K. (red.), Etyka mediów – utopia czy powinność, seria: Etyka Mediów, 14, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2018.

2019

  • Drożdż M., Etyka mediów w obronie wartości [= Media ethics in the defence of the values], Uniwersytet Papieski Jana Pawła II. Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2019.
  • Drożdż M., Odnaleźć się w mediosferze, seria: Osoba i Media 2, Wydawnictwo Petrus, Kraków 2019.
  • Drożdż M. (red.), Dostrzegać człowieka. Etyczna moc w wychowaniu, Wydawnictwo Artusgraf, Tarnów 2019.
  • Drożdż M. (red.), Zaufanie do mediów – między brakiem a naiwnością, seria: Etyka Mediów, 16, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnów 2019.